måndag 22 juni 2015

La Cornu och Lacs Noirs

Blodad tand på kabinbanor, eller inte ;) men det känns nu helt okey att åka och tar man  kabinbanan en bit upp så kommer man trots allt fortare fram till fantastiska platser.. Och nu hade vi faktiskt köpt ett 2 dagarskort till kabinbanan, så nu skulle det utnyttjas.
Vårt resesällskap tog en lugnare dag, så vi delade på oss. Jag och Janne gick till kabinbanan Planpraz. (man skulle faktiskt klara sig utan bil då det går transfer från flygplatsen i Geneve och ett jätteförmånligt veckokort på buss och tåget i Chamonix och så har man ju 2 ben och mycket var  faktiskt på gångavstånd) Vi tog kabinbanan upp och vandrade vidare till sjön Las Cornu och fortsatte vidare för att komma till nästa sjö Lacs Noirs,  men vi kom inte ända fram då det var så mycket snö och vi vågade inte riktigt gå på snön då vi inte vet hur långt det var ner till backen under snön, vi sjönk igenom på en del ställen. Det var en rolig vandring med mycket klättring, vi gick vidare till kabinbanan Flégeré och tog den ner igen. Jag har blivit en riktig hejare på att åka kabinbana jag! Tänk att jag fixade "att surfa på vågen" och övervann min rädsla -så häftigt!! Sedan var vi bra trötta och vi hade hela vägen hem kvar, från Chamonix och till Les Bossons och mitt förslag var då att ta bussen eller tåget, men Janne hade fått ta hand om resekassan sedan igår och han hade visst plonkan hemma... Det gick fort hem kan jag säga och inte så vidare pratglada var vi heller.
Men efter en dusch, aloe heat, mat och ett glas vin var vi glada å nöjda igen!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar