onsdag 2 juli 2014

Usch vilken lång natt

Har sovit 2 timmar åt gången i natt, de har varit försiktig med att ge mig smärtstillande då det blivit något missförstånd då jag har avböjt allt med morfin i eftersom jag mår som en pissråtta av det, men bara det...Så nu får jag panodil och citodon var 6e timme och det funkar bra.
Vaknade redan kl 4.30 och var göör hungrig och låg och räknade ner till kl 8 då det serveras frukost och rackarns vad gott det smakade!
Solen lyser in genom fönstret, så ljust idag🌞 nu vänder det och blir toppen väder! Otroligt glad är jag att jag har med en bra bok och internet, då varken Almedalen eller fotboll lockar värst mycket. Inte hela tiden iallafall. ..
Jag har också fått tagit en skön dusch och det gick åt en halv flaska balsam i risbusken (den på huvudet alltså) efter all Hibiscrub tvätt.
Lunch orkade jag gå och äta i  matsalen där det serverades spagetti och köttfärsås (glutenfri spagetti är mindre gott😕) Fick sällskap av en pratglad karl (hörde honom även på uppvak igår..) som heter S..någonting😯 och hans sambo, de bor visst bara några mil härifrån så jag får säkert sällskap av dem senare idag också. Vi är bara 8 patienter här nu, då de stänger igen på fredag för storstäd och semester. Så nu blir vi verkligen uppassade😇
Ingrid, en av sjuksköterskorna här är också återförsäljare av Foreverliving så nu är jag allt lite sugen på att ta tag i den verksamheten igen och själv komma ihåg att smörja och smörja ärret med Aloe vera gelen så att ärret blir lika fint den här gången. De har skurit i precis samma ärr och även tagit bort min fett knöl som satt i kanten på ärret. Det var snällt, nu slipper jag köra runt den med fingrarna 😜
Nu börjar även magen låta och köra igång, för fatta att "tjejen som bajsade för mycket" har fått "bajspulver" 😆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar