torsdag 17 juli 2014

Svimmar!

Hm, antagligen gjorde jag för mycket igår eftersom jag börjar dagen med att höra ljuv musik = svim varning. Ja det är sant, innan jag svimmar så hör jag alltid ljuv musik och förhoppningsvis hinner jag lägga mig ner. Idag hann jag till soffan och har nu fått tillbaks färgen i ansiktet.
Vad gjorde jag då igår som kan ha blivit för mycket? !
Jag och Janne åkte till Orsa yran för att äta middag med Ewa Hjelm och Anders Larsson, så kan det vara att promenaden från parkeringen i centrala Orsa ner till campingen/Strandrestaurangen blev för lång? Eller satt jag för länge när vi väntade på maten? Men jag  ställde  mig faktiskt upp ett tag..De andra beställde pizza och jag friterad halloumi med stekta rotsaker. Visst lät det gott?! Jag ville ha ett alkoholfritt vin till, men då servitrisen trodde att allt de hade var sött så blev det bubbelvatten istället.
När maten kom var min mat kall  och rotfrukterna var för hårda (vissa av rotfrukterna var fortfarande frysta inuti) jag påpekade det och fick en ny tallrik.
Det värsta var att rotfrukterna var fortfarande lite kalla i mitten.. men halloumin var iallafall vara varm och jag åt och var glad. Men min mage var inte glad efteråt, uppsvälld ond och gasig.. Trisst, men jag får väl skylla mig själv då servitrisen frågade om det smakade bättre nu... Men det var tur att vi skulle hem direkt efteråt.
Hemma blev det mök 😣 i soffan och två avsnitt Breaking bad. Rekommenderar verkligen den serien!
Idag blir det mycket vila i vågrätt läge och besök med kart och ban snack☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar