torsdag 17 juli 2014

Go´galen vän var det som behövdes!

Känner igen min sinnesstämning sedan den förra ryggoperationen, helt otroligt hur jag kan lacka ur...
Och inte blev det bättre när vi insåg att jag inte fixar att åka bil till Göteborg för att se på sonen som är på Gothia cup. Det var bara att boka av hotellet och gilla läget , eller hur?! NOT!
Tjurar ihop som bara jag kan.... Är det "sur jämten" i mig som gör sig påmind tro!?
Just nu har jag inte förmågan att ha humöret uppe och se positivt! Jag tycker att det är skit, trisst och blä att jag inte kan göra det jag vill, speciellt nu i semestertid!
Och inte har vi någon resa inbokad heller!! Brukar alltid ha det för att jag behöver det... behöver ha något att se fram emot, små mål/pauser för att hålla stressen i schack.
Men jag vet att det går över och jag fick hjälp på traven igår när kompisen Yvonne Karlsson♡ kom förbi och fördrev tiden med mig.
Så idag är jag lite gladare och piggare och dagen har börjat bättre 
Jag har bakat en banankladdis (recept kommer längre ner) som jag ska bjuda mina hurtiga kompisar på som var med på Sportkullans Adventure. Man tävlar i 3 mannalag där det  ingår löpning, MTB och luftmadrass paddling sammanlagt i 10 mil! (finns även 15 och 5 mil) De kommer och går igenom banan/kartorna med mig -kul! Det kanske är något att ha som träningsmål, får se sedan de har varit här. Men då snackar vi 5 mil...
Till och med dagens promenad blev lite längre och även lite i skogen, där vi hittade lite trattkantareller. Lycka! Idag blir det smörstekta kantareller.
 
Här kommer receptet på Banankladdis:
 
1 banan (mogen)
13 dadlar (färska urkärnade)
3 dl mandelmjöl
2 msk kokosolja
2 msk raw kakao
Sätt ugnen på 175 grader. Mixa alla ingredienser i en matberedare och bred ut på bakplåtspapper så att den blir ca 1/2-1 cm tjock.
Grädda i mitten av ugnen ca 15 min.
Låt svalna, skär i bitar och servera med vispad kokosgrädde och bär. (Serveringsbild kommer i morgon)
 
 
Här är vi på Playitas och min galna kompis Yvonne visar sina talanger: Anknäbb, utan Pringles..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar