söndag 8 september 2013

Sol,krav,eko och go fika

Underbar höstdag, jag och bästa Åsa Nilsson åkte på "Mat runt Siljan".
Första stoppet blev på Solsyran i Hansjö, där inhandlades; syrade grönsaker, blomkål, gurka och en eko choklad. Ett underbart ställe som är värt att besökas!
Andra stoppet, Hansjö mejeri där blev det en liten, liten bit blåmöggel ost till dagens middag. (inte paleo och inte bra för magen, men.. ibland är det värt det)

Sedan bar det iväg till Fryksås / Smidgården och där mötte Kerstin Berg upp som tagit en promenad genom skogen från Grönklitt. På Smidgården har de riktigt "go fika", hembakt och hemlagat :)
 
Och det resulterade i att jag åt en nygräddad lefsa med små ost på och så delad vi på en morotskaka.. som sagt ibland är det värt det! MEN det tyckte inte min familj på kvällskvisten :0
Hur kan jag ha missat detta ställe?! Men nu har jag äntligen hittat dit och kommer på att få klippkort ;) Man behöver inte bara äta där, man kan också bada, få behandling på deras mysiga SPA.
Eller bara promenera och njuta av den fina miljön och utsikten.
Och när jag kom hem så har Emanuel fått äpplen, persilja och morötter av sin svärmor -super gilla!
Så vad sägs om dagens "skörd"?!

1 kommentar:

  1. Hej Veronica,

    Tack för en trevlig blogg!

    Tänk vad fantastiskt det skulle vara om skolor, sjukhus, äldrevården och alla andra instanser som dagligen matar människor bara köpte och serverade ekologisk lokalproducerad mat. Vad friska vi skulle bli utan en massa tillsatser i maten.

    Kram Anneli

    SvaraRadera