lördag 18 mars 2017

Visdomstand bortopererad på Perfect Smile i Hua Hin.

Idag har jag haft djävulusisk värk i 8 dagar!! Opererade bort min visdomstand i nedre käken förra fredagen och visste jag hur det skulle kännas efteråt så hade jag ALDRIG gjort det.
Går på alla tabletter jag får tag i och det är inte likt mig, men inget sitter i mer än i max 3 timmar och håller på att bli vansinnig!!
Den har krånglat från och till i så många år och det var dags att plocka bort den.
Smart då att göra det här i Thailand där tandvården är riktigt bra och  kostar en fjärdedel mot för i Sverige. Tyckte jag iallafall innan....
Men den var stor och satt benhårt, 45 minuters dragkamp hade den lilla Thailändskan och jag fick benhårt lika länge hålla ner hakan mot bröstet när hon drog. Värre än ett träningspass kan jag lova!

Bilfärden hem till HY gick bra så länge bedövningen satt i, men sen....hörde Veronica ljuv musik... och ni som känner mig vet vad det innebär. Japp, hon håller på att svimma. Inte nog med det, hon ville kräkas också eller kanske skita... eller...
"Mr Wich, can you stop the car I think I need to throw up" "Mr Wich, I think I need air" och han sätter på mer AC..
Jag klarade mig hem iallafall och var så pass redig så att jag ringde Patrik som mötte upp utanför huset och kunde plocka ur mina saker i bilen och betala.

Jag hamnade skakandes i fosterställning på sängen och frös som en galning så AC´n stängdes av och stackars Patrik satt där hur länge som helst och klappade på mig med svetten drypandes. All kärlek till honom <3
Och tillslut hade jag slutat hyperventilera och så småningom så hade även värktabletterna kickat in och jag somnade.

Men det var för en vecka sedan och idag är jag på väg till HH igen för att ta stygnen.
Och jag kommer inte att lämna kliniken förrän de tagit nya röntgen bilder, förklarat det onda och gett mig dunderpiller. Det här är ju Thailand för sjutton!!

Tog sällskap med kollegor till HH
och så här glad var jag innan tandläkarbesöket. 

Nu börjar det bli tufft... jäkla monstertand!!

Tar mig ut en kortis, men med värk och vatten
som energi blir jag inte långvarig.


Skärper till mig och mixar en middag.

Godare än vad det ser ut, men vinet godast..
Vinet fungerar bättre än alla jäkla tabletter ;) 
Mm.. nu håller vi tummarna på att det är en go´och glad Veronica som kommer hem!
Fortsättning följer....

Kramen på er alla! // V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar