tisdag 21 mars 2017

Byter till tandläkare i Prachuap.

Shit vad less jag är på att ha ont nu!!

Mrs Nuch översatte brevet jag fick med mig från Perfect Smile och där stod det att såret blivit inflammerat och inte läkt för att jag inte gjort som jag skulle...

Jag ringde efter x antal dagars smärta och pratade med någon i repan på Perfect Smile och han sa att jag skulle "mouth washing with salt water" och inte vet jag hur ni gör, men jag gurglade iallafall runt det som man gjorde när flourtanten kom. (Kommer ni ihåg vad man ääälskade henne?!)
Och när jag berättade för tandläkaren att det var det enda jag gjort så säger hon: oh, no don´t squeeze!!

Idag är det dag 4 efter att jag gjorde återbesöket och ringer igen till repan och frågar när den nerknölade medicinen ska hjälpa. Hoppsan, du lär komma igen så stoppar vi ner mer medicin och nej, inflammationen har inte kunnat spridit sig till hals och öron så du får inget penicillin.
Jag får ok att byta till tandläkaren i Pratchuap. Skönt, det är iaf lite närmare och en snäll Mrs Nuch tar mig på motorcykeln dit.

Jag får mer medicin nerknölat och penicillin i några dagar och måste komma tillbaks igen om 2 dagar. Spännande, han frågade om jag tålde penicillin och jag vet inte... det visar sig....
48 år och har aldrig ätit penicillin, då har man varit frisk :) Men desto mer trasig...!
Mrs Nuch till höger ler glatt när sköterskan stoppar
ner en sked i burken och slevar upp penicillin i en påse till mig.

Vore väl fasen om inte dessa alla färger gör susen!!
Nu har jag tagit min medicincocktail och snart är det tack och go´natt! Nästa inlägg ska allt få handla om något trevligt, även om jag inte sovit och medicinerat bord mitt onda!

Kramen// V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar