lördag 10 september 2016

Akuten nästa..

Blodfläckar på golvet och jag beskyller Doris för att hon börjat löpa, men blodet rann visst ut ur mitt gips... 2 dagar efter operationen blir det alltså akuten :(
Det läckte blod för att såret glipade, troligtvis för att det var svullet när de sydde igen operationshålet och när svullnaden gick ner så var inte trådarna tillräckligt åtdragna (?)
Läkaren frågade mig om jag verkligen ville se såret och att se det var väl inget problem, mitt problem var att det inte gjorde något ont när han klämde och hade sig.. Jag hade ju inte tagit alvedon på 7 timmar och tycker allt att jag borde ha mer ont och magkänslan säger mig att det kanske är något knas... ( borde ju ha ont?!) MEN det får det inte vara, gipset tas om 6 veckor och om 7,5 v åker jag till Thailand.
 Personalen på akuten tyckte också att det var konstigt att jag hade ett cirkulärgips på ett operationssår.. Mycket knas och frågetecken, men nu har jag stripes och gipsskena, ordinerad högläge och får inte ens markeringsgå/ stödja på foten fram till måndag då det blir besök på ortopeden igen.
Nu kan det bara bli bättre :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar