söndag 21 december 2014

Skidpremiär efter 2 års uppehåll

Ja, då är vi tillbaks i  Åre för att fira jul.
Nästan hela familjen är med. Emanuel hämtar vi i Östersund  om någon dag, då han var tvungen att arbeta.
Mer folk är det här nu mot för i november.
Men än så länge inte FÖR mycket folk, vi hade sällskap av 1 karl på gymmet i morse och vi var kanske 20 st på Upplevelsebadet.
Men kl 10 när de öppnar för övriga gäster mötte vi bra många vid entrén, så då blev det nog så där livat som det  brukar vara på sådana här bad.

Skidpremiär blev det idag på Åresjön -flackt å bra! Då det här var min första skidtur efter ryggoperationerna så trodde jag att det skulle vara jobbigt och skojigt, men icke...SKIT TRISST!
De nya stavarna kändes FÖR korta och hittade inte tjusningen alls...Får hoppas att det var för att det var första gången, flackt och inte mycket att titta på (runt,runt på en is..)
Då blir det
mer intressant att åka på Svalbard! Men då krävs det några skidmil innan i alla fall, så jag kan njuta och inte bara slita.
Ny bastad sitter jag nu i soffan, medans maken lagar middag. Njuter av vinter, mysig lägenhet och att bara vara med de 2 bästa + Doris. Och om någon dag kan jag skriva 3 bästa + Doris!

2 kommentarer:

  1. Underbart! Ha sååååå trevligt och njut!
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, Anneli det var underbart!! Hur gör jag för att korten inte ska hamna utanför den vita "ramen"? Kan det vara för att jag bloggar från mobilen?
      Kramen

      Radera