onsdag 13 november 2013

Nu var det ett tag sedan..

...som jag skrev något här och ett tag sedan jag bakade.
Men ikväll önskade Albert sig Kardemummakaka efter träningen och då blev det även Avocado muffins :)

AVOCADO MUFFINS  10 st
 
3 mogna avokado
10 urkärnade, färska dadlar
3 ägg
1 tsk vaniljpulver
1 tsk kokossocker
1 knivsudd salt
1 tsk bakpulver
150 gr hackad choklad
40 gr hackade valnötter
 
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Sätt ut 10 st muffinsformar på en plåt.
3. Mixa sönder avokado och dadlar till en jämn smet.
4. Blanda i ägg, vanilj, kokossocker, salt och mixa (el vispa) i en minut.
5. Rör ner bakpulver, choklad och valnötter.
6. Grädda mitt i ugnen ca 25-30 min.
 
Mums! Smakade helt underbara varma, hoppas de är lika goa när de har "stått till sig"
för jag kan ju inte äta alla ikväll ;)

KARDEMUMMAKAKA
Kommer det recept på när jag konverterat det till Paleo.
 Och jag hoppas att jag lyckas för det är faktiskt något jag kan sakna..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar