onsdag 2 augusti 2017

Styrkeintervaller 20/10

Vaddå?  Ska vi inte köra Tabata? 

Det frågade Patrik idag när jag sa att vi skulle ta en Powerwalk ner till stranden och köra styrkeintervaller. 

Jag har funderat mycket på Tabata och alla de sätt som vi kör den på, både på gymmen och hemma på golven. Är det verkligen Tabata jag kör när jag säger att jag gör det? Kanske är det inte så viktigt, huvudsaken att vi rör på oss, men Tabata lovar ju fantastiska resultat enligt forskningen och då vill jag ju göra på rätt sätt😉

Jag läser några bra bloggar och om du också vill veta lite mer om Tabata så läs dessa http://traningslara.se/tabata-intervaller-och-forskning-som-missbrukas/  

http://ctctraining.se/funderingar-kring-tabata/

Men idag blev det alltså en power walk som uppvärmning och sedan trappor innan vi körde igång med styrkeintervaller  20/10


Lika bra att vara ärlig. Jag sprang EN vända i denna fina backe med trappor som avslut. 


Vi körde de första 8 intervallerna med att köra varannan armhävning och plankan. 

Sedan blev det 8 intervaller med dips.


Magövningar,  jag valde att "cykla" 8 intervaller och Patrik körde crunches.  

8 intervaller utfall, varannat ben.

Axelpress. Vi kör varannan intervall så sammanlagt blir det 4 intervaller var.
Jag håller emot och Patrik trycker ner. 

Och tvärtom på vägen upp, jag pressar upp och Patrik håller emot.
Då jäklar är det bara att ta i. 

Styrkeintervallerna blev klart på 22 minuter och då är 30 sekunders vila inkluderat efter en "8 intervall" och med uppvärmning och stretch blev det ett lagomt långt pass idag.


Kramen // V


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar