tisdag 8 augusti 2017

Hittat "Resorb" i Spanien och tog en cykeltur längs vattenkanalen söderut.

Änteligen har vi hittat vätskeersättning i Spanien! 

Som vi googlat och letat på varenda apotek och affär. Visst, vi hittade något på apoteket här som hette Cito-oral. Men det var ju rackarns dyrt, speciellt då vi jämför med Thailands Electrolyte... Men igår hittade vi "HYDRA" på sportaffären Decathlon. Ungefär som Sverigepris och innehöll det som vi ville ha så det kändes ok. 

Så vi laddade med "HYDRA" till frukosten och sedan begav vi oss ut på en cykeltur på 4 timmar. Vi kom som vanligt ut lite för sent ( kl 10) så det blev rackarns varmt! 
Idag tog vi återigen vägen som går efter vattenkanalen, men cyklade söderut idag. 
Det är så galet lyxigt med en väg utan bilar (nästan helt utan iallafall då endast servicebilar får köra på den) och den är galet lång, har kollat på kartan och den går längre än vad mina ben och kondis orkar iallafall 😉

Så här ser den ut, våran efterlängtade vätskeersättning! 

Startar precis vid infarten till golfbanan, Lomas de Campoamor.

Och änderna är garanterat vana att bli matade, de kom i 120 blås när vi stannade.

Fin vy över golfbanan.

Sedan blev det lite tråkigare vy, massor med växthus i flera kilometer, 
i flera mil till och med....! (kändes så iaf)

Men tittar man lite närmare så blir det finare 😉


Paprikor, aubergine, tomater, spansk peppar växte i dessa växthus.

Vi lämnade vattenkanalen för att ta en fika i denna by, men där fanns det inte mycket som var öppet.

Vi hittade aldrig tillbaka till vattenkanalen för att ta samma väg hem, men vi hittade denna icke engelsktalande spanjor som bjöd oss på tomat. 

Nu börjar vi känna igen oss, nu är det bara ca 30 min kvar hem. Vi behöver dock lite påfyllning. 
Drickyoghurt, vatten och bars. Smakade riktigt bra! 

Och en paus för att jag ska göra mina 22 armhävningar ....( FB utmaning, 22st i 22 dagar) som har blivit roliga att göra nu när jag utmanat mig själv att göra dom på tå och försöker få en ny bakgrund varje dag. 


Jag utmanar mig faktiskt hela tiden! Klappar mig faktiskt på axeln, för att cykla upp och över denna bro över vägen är riktigt läskigt! Mina knän är som gelé ska ni veta..... tycker inte riktigt om höjder mao.

Dags för lite mer stretch och ett dopp i poolen ( igen 😂) 

Kramen på er ! // V 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar