söndag 2 april 2017

Floran Shire i BKK, inte lika najs...!

Nu har jag installerat mig på ett enklare hotell, närmare flygplatsen och här hade jag också gärna haft sällskap av Patrik... (lite mer än gärna faktiskt...)

Men internet verkar  fungera superbra iallafall och ingen kan gömma sig bakom någon dörr, ligga under sängen eller hoppa in genom fönstret eller....

Mm.... ni hör, hon är inte alltid så kaxig. Men jag ska ju bara sova.... så SKÄRP DIG Veronica!

Ja, ja... taxichauffören tog mig iallafall smidigt från Aetas Lumpini till Floral Shire på ca 30 min. 
Det var första gången jag åkt taxi där jag fick betala vägtullen på motorvägen.
Så kanske det ska vara eller så frågade han mig om det innan han körde iväg.  För något om highway sa han iallafall ...
Strunt samma, det kostade 50 thb vid första tullen och sedan endast 25 vid nummer två. Och hela resan kostade endast 330 thb, så summan av kardemumman blev mindre än 90 kr.
Det är häftigt i det här landet, att pengarna räcker så länge 😉

Men nu lite bilder på hur jag har det på det här hotellet. 

Stod ett glas i handfatet, av en anledning tänker jag..
Det saknade iallafall propp och den kan vara gött att
trycka ner så inget kryper upp...
Inte mycket till utsikt på det här hotellet inte.
Jag beger mig ut för att kolla hotellets restaurang.
Bor på våning fyra och ingen hiss.
Tur det, hon behöver ju motion 😉

Restaurangen kändes som en matsal och jag var inte inte så hungrig..
Lite bortskämd, eller proppmätt efter allt gött på Aetas Lumpini.

Tjejen i receptionen är trevligare än vad den här bilden säger.
Family Mart fanns i närheten, middag: yoghurt och
honungsrostade solrosfrön.

Tänk vad det kan se olika ut, från lyx till sunk.. Men jag behöver ju inte spä på det sunkiga genom att kasta upp sakerna ur väskan på golvet.. absolut inte!! Jag vill ju inte få med mig några kryp till Mora, så nu är väska stängd och allt är nere i den igen.

Nej, det här fungerar också jättebra och bara jag får en skön nattsömn så kommer jag säkerligen att bo här igen. För handen på hjärtat så tycker jag att det här också är att uppleva världen!

Men nu dusch och hopp i säng, klockan ringer 05.00 och de skulle plocka fram lite frulle till mig innan transfern tog mig till Suvarnabhumi airport. Och bara det är ju plus i kanten för hotellet, då frukosten egentligen serveras från kl 07.00. Men förväntar mig ingen brakfrukost precis, men någon sådan behöver hon ju inte 😉

Sov gott när det blir dags i er ände, var ni än befinner er!

// V


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar