lördag 1 april 2017

Avtackning av mig som pedagog på Sanuk, Svenska skolan i Thailand.

När jag tackade ja till att köra en säsong till på Svenska skolan Sanuk så tänkte jag att fem månader är lagom lång tid. Lite mer lagom än åtta månader, som jag gjorde i Hua Hin ifjol.
När jag åkte i november så kändes fem månader som en lång tid, men vips så tog den slut!
Men som sagt, tiden går fort när man har roligt!

Och det är nog så, att man ställer in sig på saker...

För det är dags att åka hem. jag är färdig för att åka hem, jag längtar hem...

Och när jag skriver "hem" så känner jag hur jag ler lite, för vad är "hem"?!
Vet att det inte längre är Mora iallafall.  Mora och skitpratarna har jag inte mycket till övers för (man ska inte separera och absolut inte i en småstad...) Men NI finns ju också, ni som inte tycker och tänker så mycket. Kram på er <3!

Men det handlar faktiskt om väsentligare saker än det.
Jag njuter av att ha förmånen att känna att jag har fler "hem" och kaxigt nog så kan det vara vart som helst i världen! Och när jag längtar "hem" så är det faktiskt till mina killar jag längtar till och inte till ett ställe, fyra väggar och ett tak.
Men lite spännande lär jag erkänna att det är att komma till Mora, för nu har jag och killarna iallafall en lägenhet att kampera ihop i. Sen att det just nu är i Mora som lägenheten finns spelar faktiskt ingen roll.

En väninna sa till mig för ett tag sedan att jag nu levde min dröm, att jag skapat mitt liv där jag inte bara bodde på ett ställe utan hade flera ställen att leva på. Och det är så häftigt, för det är sant och hon sa det precis när jag behövde höra det. Hon sa även; Skärp dig! och många goa, peppade ord gav hon mig också. För livet är tufft ibland, trots att livet leker!..!

Avtackad med Sanuksmycke och tre ord;
Lojal. Ärlig. Envis

Jag, Johanna,stängde skolan med mig, Monica, rektor no:1
Mrs Nuch,vår skol maid som hjälpt mig med det mesta <3

Väntar på att få sätta oss till bords på Nirvana.

Underbar utsikt.

Kallt gott vin :)

Fisk har blivit min favorit denna säsong.

Men "spriten" borde jag hoppat över...
Vaknar med värsta påslaget och puls mitt i natta ..

Hm, tro om det blir fler avtackningar i framtiden.... vem vet....

Men nu är det dags att ta väskorna för att avsluta denna tid i Thailand som den började - med lite semester!
 Dock "bara" två dygn i BKK. Tro om jag börjar bli bortskämd? ;)

Kramen på er alla // V


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar