tisdag 28 april 2015

Dag 5. Båttur med MS Langöysund

Idag blev vi upphämtade på hotellet kl 8.30 för att åka med MS Langöysund på en 10 timmars utflykt till Pyramiden (en gammal rysk/sovjetisk gruvby där invånarantalet nu är 4st..) och Nordenskiöldbreen (isberg). När vi såg livräddarvästarna så funderade vi på vad vi gett oss in på, men det var lugnt (lite guppigt på hemvägen) Och undra om vi verkligen fixat att krångla på oss dessa i nödsituation... Lunch grillades på däck - lax och val.  Exotiskt värre,  men jag åt inte upp mitt valkött, smakade si så där...men jag tror att det var den söta marineringen som förstörde. Kul att ha smakat iallafal! 

Pga för mycket så is kunde vi inte kliva av vid byn Pyramiden, men vad gjorde väl det?! För vid iskanten låg en isbjörnshona med 3 ungar! Fatta attcvi har sett isbjörn!! Jihaaa och lite till :) Det är vid sådana här tillfällen jag önskar att jag hade en systemkamera och inte bara en smartphone :( Men jag gav min mailadress till 2 karlar som hade värsta objektiven och hade tagit fantastiska bilder. Hoppas att jag charmade de lite iallafall ;) Vi var rätt så nöjda efter denna tripp, så badkar och pizza på hotellets pub fick avsluta denna fantastiska dag!




 


 
 
 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar