tisdag 6 januari 2015

Slut på jul ledigheten för i år!

Ja, japp, absolut! I måndags körde jag och kollegorna igång med planering för vt-15 i förskoleklass på Morkarlbyskola och igår och idag var det till att knåpa ihop tentan i KBT, nästan klart..sätter det sista efter fredagens föreläsning på Högskolan..måste...ska vara inlämnat på söndag! Det gick inte lika lätt som jag trodde att jobba 100% å plugga 25%, men tror inte att det är tidsbrist det sitter i, utan koncentrationen.

Och så har vi börjat renoverat Alberts rum, han ville ha det mindre (han tror att det går lättare att hålla snygt då.) och perfekt, för då blir det även ett litet massagerum åt mig. Även det nästan klart. ... Ångrar att jag inte tog en "före" bild, men "efter" bild kommer senare.

Igår körde jag och Janne igång med lite "maxat" på gymmet. Dvs. ett fåtal styrkeövningar som involverar många muskler, vi körde 3 set× max och det känns idag! Blir det upplägget nu i några veckor. Skönt tycker jag som känner mig otränad och lätt ringrostig.

Men nu är det soffmys och vila med Doris - laddar för planeringsdag med skolan och allt vad en ny dag har att erbjuda!
Ni som visat intresse för Detox kuren så åker jag på utbildning/kick off med Forever på lördag, så snart så!!

1 kommentar:

  1. Lycka till med tentan! Jag jobbade 100% och pluggade 100% förra året och nu pluggar jag 100% och jobbar 50% och det känns mycket bättre.

    Kram,
    Anneli

    SvaraRadera