måndag 30 juni 2014

Skruvarna skall bort!

Då var det dags att ta ur skruvarna i ländryggen. För ca1 år och 5 månader sedan så stelopererade jag min rygg här på Strängnäs Ryggkirurgiska och resultatet blev bra, 80/100 vill jag nog påstå. I tidigare inlägg kan ni bla läsa om min och Jannes resa till Österrike "Mayerhofen -13" och den resan gjordes 7 månader efter min operation!👍👏
Skruvarna ska ur därför att jag känner av dem och förhoppningsvis kan jag säga att jag blivit ännu bättre efter att de är urtagna ☺Hur som helst så har jag inte varit så här bra i ryggen på 6 år och har verkligen det här stället att tacka för att jag fått tillbaka livskvaliteten💚
Så nu har Janne och Albert (guld gossen som klev upp kl 5 för att följa med och hålla Janne i sällskap på vägen hem) lämnat mig här. Jag har fått ett rum som jag ska dela med en kvinna som just nu är på op. Jag behöver inte ens samsas med henne om tv kanaler, då vi har en varsin tv. Lyx! Blodprov har de tagit och så har jag fått ett sådant där fint personligt armband😜 Jag har träffat sköterska, sjukgymnast, narkosläkaren och operations läkaren och alla är de samma som förra gången, förutom op läkaren. "Min" läkare har flyttat tillbaks till Tyskland, men känns helt okey ändå. Till lunch fick jag torsk med äggsås och det var det evigheter sedan jag åt och det smakade riktigt bra! Nu skiner solen in genom fönstret och det har ju inte hänt hemma i Mora på flera veckor, så jag lär snabbt leta reda på någon sköterska och fråga om det är okey att jag tar en promenad😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar